2015-02-28

Från Hundtand till hundtröja

Yes, två färdiga projekt! En Dogtooth till maken, stickad i Supersoft som jag köpt hos Tant Thea. Dubbelt garn och mönster i boken Let's tweed. Kul! 
Sen en hundkappa i superwash med fleecefoder till Cleo, en whippet som är frusen.
Diverse andra projekt är i n t e färdiga.
Däremot har nya påbörjats, en kofta i supersoft efter förebild i filmen Imitation game, bra film dessutom.

Sen har jag väntat på Wiolakoftan och snart har jag mönstret i min hand. 

Plötsligt börjar våren göra sig kännbar och då drabbas jag av lite beslutsångest, vad ska jag sticka nu då? Jag har köpt en del garn från Färöarna, vill inte tänka på den extra avgiften jag drabbades av, bort! Tänkte sticka en Sara Lundtröja men den är ju tjock... Och senär det ju Kofteboken och de fina Sandneshäftena och ....
Och sen är det ju så att jag lovat hålla en workshop i növerstickning och då vill jag ju förnya mitt kursmaterial. Så jag stickar näverstickning också....




3 kommentarer:

Marie sa...

Hej,
Jättefint hundtäcke!
Har själv sökt ett mönster till mina hundar men inte hitta något för lite större hundar.
Har du lust att dela med dig av ditt mönster?
Med vänlig hälsning: Marie.

Kristina H sa...

Hej Marie! Jag har stickat den på fri hand efter ett symönster så jag har tyvärr inget mönster att dela med mig av.

Heidi sa...

Hundtäcket är ju något alldeles extra!! Och tröjan var inte dum den heller:)