2007-06-26

Väntan

På fredag kommer första ledtråden i Mystery stole 3, superspännade!Många väntar, det är 3030 medlemmar i gruppen på Yahoo, fantastiskt! Tänk om vi alla skulle träffas med våra sjalar när vi har stickat klart! Kan man ha en sådan träff? Kanske en i Malmö för de danska och svenska stickerskor som har lust, det vore kul! Jag har stickat mina stickprov i Mora redgarn limefärgat men sjalen ska bli svart. Har dessutom börjat fundera lite mer allvarligt om jag ändå inte ska ha pärlor på min sjal, har ju inte stickat någon sjal med pärlor hittills.
Medan jag väntar på att få börja sjalen har jag stickat en del sockar i Drops nya sockgarn, ursnygga färger och hittade såklart lite sockgarn i stashen som jag har satt igång med. Det blir lite muddar också. Efter att ha köpt addi lace-stickor i 2,5 och 3,5 så stickar jag soclkarna med magic loop och det är inte så dumt. Fast egentligen tror jag att jag gillar strumpstickor bäst, ska nog köpa mig ett par korta strumpstickor i bambu hos Eva på Helylle på torsdag när jag ska dit på stickkafé.

















Sen kunde jag inte hålla mig, shoppade lite färg från färgkraft och testade att färga i micron, kul! Här är resultatet, det gröna ska färgas över med mer gult och kanske lite blått, men jag har ju mer garn som jag vill färga.

Inga kommentarer: