2009-09-05

Bokfestival i Kristianstad

Bokfestival igen! Detta är första gången som jag inte är med och hjälper till, fixar blommor, ställer fram vatten, passar mikrofoner och placerar ut bokbord. I år har dom snygga tröjor med en del av affischen på som Rickard Johansson gjort. I år kan jag bara njuta, en ny känsla, angenäm, men det är klart jag saknar den där lite hektiska stämningen som arrangörskapet innebär. Invigningen var lyckad Mateusz Urbanowicz spelade ett fantastiskt stycke av den ungerske kompositören Zoltán Kodály och Göran Greider invigde festivalen genom att säga som kungen "roligt att vara här i Hässleholm!" Greider var sedan mycket bra, gillar hans dikter! Efter det satt jag bara kvar och fick då höra Lasse Wierup prata om brottsligheten i Sverige, tänkvärt och skrämmande! Hem och äta macka sen tillbaka igen till Daniel Boyacioglu som charmade mig totoalt. Såå bra och fint! Idag blir det mer får se hur många jag orkar med. Funderar på att ta med en stickning, man sitter ju bara och lyssnar. Har i alla fall bestämt att idag blir det fotografering av färdiga alster och kanske några pågående också.

Inga kommentarer: