2009-09-13

Trampar vatten eller bara "second sock syndrome"

Är nog i stickerskans sämsta läge just nu, det känns som ingenting händer, tre par sockor på
gång, inga känns riktigt roliga men ska bli klara. På tåget har jag stickat på Brainless från Ravelry men tycker att de växer rätt sakta. Det gröna paret Angee har jag kommit längst på, en är klar och bara foten kvar på nr 2. Det blåa paret Vilai är de som ligger sämst till för FO, mönstret är lite för jobbigt för att vara kul (om jag reser bort och bara tar med den stickningen då blir de nog klara). Hittade en diagnos "second sock syndrome", kan det vara det jag fått en släng av? Fick i alla fall min Kontstrikkbok och den är toppen! Det är dens fel att jag var tvungen att börja sticka en sjal i näverstickning med lite hålmönster och ett par nävermuddar i resterna av Noro kureyon sock.
Egentligen vill jag börja på två olika koftor:
  1. flerfärgsstickad i olika Kaunigarner - turkos/petrol och blå/lila med nåt inslag av orange, tänker just nu att det ska vara mönster inspirerat av fair isle. (har garn till denna i lagret)
  2. en med näverstickat ok i olika svart/mörkgrått/natursvartbrunt. (måste köpa en del garn till denna)
Fast jag har beställt två nya böcker Poems of color (bohusstickning) och Starmore Fair Isle så man vet inte hur det blir med mina planer. Jag har i alla fall bestämt att minst två av sockparen och muddarna måste bli klara innan jag börjar på något stort. Helylle har dessutom fått in tjockt mysigt alpackagarn från Viking garn och det är som gjort för mössor, klart jag vill ha en ny mössa och nu har ju äntligen höst-Knitty kommit. Har inte hunnit fördjupa mig i den än men där finns säkert flera måstegrejor! Efter en snabbtitt: ett par sockar igen fattar det inte, jag använder inte hemstickade sockor särskilt mycket men här är dom i alla fall Clandestine från Knitty, supersnygga! Har ett illgrönt Opal som skulle passa förträffligt.

1 kommentar:

Garnhumlan sa...

Jag har också ett par Vilai liggande. Men funderar på att repa upp. Det blir inte så kul när det är sååå svårt. Men dina Angee är ju snart klara. Ska bli kul att se.