2010-06-13

Flytthelg

Äldsta dottern har fått ett studentrum med pentry i Malmö så nu var det dags för möblering. Dvs föräldrarna och damen i fråga fyllde bilen med det hon hade och stack till Malmö till ett jättefint rum med stort fönster, snyggt litet pentry och stor dusch/toa. Lyxigt tyckte vi äldre och mindes våra möblerade studentrum i Lund sent 70-tal. Men just det möbler, hon hade påpassligt nog inhandlat ett bord (som står kvar i garaget och behöver målas) och tre bra stolar på loppis, tagit med sig en fåtölj från sitt rum men nu behövde vi handla!

  • IKEA just det, säng (och en massa annat smått), yes! 
  • ONOFF, just det, brödrost, yes! 
  • SIBA, just det, micro och elvisp, yes!

Sen orkade vi inte mer än att tanka diesel och lite mat och hem till fotbollen som var riktigt tråkig! Hon stannade kvar ett par dagar. Jag passade på att virka på en ganska tråkig sjal i lin som jag tror blir jättefin, men den växer lite för sakta, under bilresorna.
Jag missade alltså WWKIPD, men anser att flyttbestyren vara giltigt förfall.
I torsdags startade vi knitalongAnnis, jag stickar min i Semilla extra fino från BC garn. Köpte det i Stockholm förra helgen, den går fort att sticka men jag är inte såld på stickandet. Först en jättelång spetskant, lite småtradig, och sen de förkortade varven som är rätt tråkiga, andra tycker helt annorlunda om den har stickat flera. Hoppas den blir snygg och användbar, gillar garnet, både kvalitet och färg, bra för jag köpte 4 härvor.
Tror jag måste försöka avsluta några projekt snart, så här är läget just nu:

  • svart kofta i lin
  • brun kofta i Drops nepal
  • två par muddar till Stina
  • Crowning glory cobweb shawl (orange, ngt mörkare än på bilden)
  • Annis
  • virkad sjal i lin
  • kofta med näverstickat ok (den ligger långt ned i korgen)
  • två par sockor
Har nämligen lust att börja med flerfärsstickning gärna en tröja men mina två översta koftprojekt får faktiskt bli klara först. Sen vill jag sticka en till Baristasjal med stjärnor på, tänker mig blå/svart Kauni som botten och nåt rött/vitt/grått till mönstret. Viss blir man sugen! Sommaren är ju också den tid när det passar med småstick, det som är lätt att ta med t ex vantar och sockor. Nu är det två veckor till semestern ska försöka göra klart nåt iaf! Fast på tisdag är det virkeri (med Marie) på Helylle så då ska jag bara ....

2 kommentarer:

Annika Odelstav sa...

kanonsnygg färg på din Annis! Jag hör till de som tycker den är jättekul att sticka, inne på min 3e och tror det blir fler

Helena sa...

Oj, du verkar ha fullt upp med flyttning, handling och stickning. Lycka till vidare.