2010-08-18

Händer det nåt? Lite bokprat kanske?



Jodå nåt händer det men det blir liksom bara småsaker, några varv här, några varv där, lite muddstickning som inte är klar, en kärleksknutssjal till butiken som är nästan klar, en halv illgrön socka, lite stjärnsjalsstickning och så två par halvvantar som jag plötsligt inser att jag borde haft klara för länge sen...



Har i alla fall varit en helg på Öland och njutit av hav, sol och goda vänner och kräftor. Hann sitta lite i solen och sticka emellanåt och hemresan ägnade jag åt kärleksknutar.
Sen vi kom hem har vädret varit rejält klibbigt men det har inte hindrat mig ifrån att sticka eller så men en kväll var jag så trött att jag inte lyckades få upp stickningen innan jag somnade framför teven. Har skördat lite och kokat marmelad och äppelmos att njuta av i vinter, kanske det som tog på krafterna.
    Knitting 24/7 av Veronik Avery en småprojektsbok som jag verkligen gillar, snygga muddar, roliga vantar och en hel del annat. Den kan jag tänka mig att köpa t om.

     Breeze av Kim Hargreaves Som vanligt när Kim designar, snyggt och klassiskt men en aning tråkigt tycker jag. dett är egentligen sådant man borde stick för det är sånt som håller, Rowangarn av hög kvalitet och plagg som inte är såå modebetonade men jag kan inte tända på detta, Lite för vanligt, lite för tråkigt för mig fast jättesnyggt. Bäst gillar jag Ash en vanlig randig pösmössa och Wisp en kort a-formad kofta.   

    Virkskolan av Jan Eaton som verkar innehålla allt t ex hur man virkar efter skrivna mönster och diagram, flerfärgsvirkning, mönsterkonstruktion för plagg, montering av dragkedjor, virka med pärlor och t o m hur man syr ett virknålsfodral. En verkligt bra grundbok trots att den är översatt.

    2 kommentarer:

    stickigt humör sa...

    Kände igen vissa Ölandsansikten från Jans facebook. Kul! Intressant med lite nya böcker men håller med det måste vara ett visst mått av nytänk för att locka.

    Karin sa...

    Jag har 24/7!
    Gillar veronique avery för att hon är så mångsidig, behärskar flera stilar och tekniker och alltid bärbart