2010-10-17

Sockor?

Vet inte vart sockstickningslusten tog vägen men den kommer väl tillbaka och då finns det två påbörjade par att ta tag i. Istället har det blivit halsvärmare och mösstänk. Kunde lite låta bli att köpa lite Noro kureyon, har hållit emot en längre tid men nu blev det 3 nystan 255. Det ska bli en halskragen och en mössa (behöver köpa fler nystan) inspirerade av Star crossed slouchy beret (ravelry länk). Räknar med att avsluta en rundhalsduk i läckert mörklila Drops Nepal till ena dottern. I natt har det varit flera minusgrader så nu behövs det inventering av varma småplagg och eventuella kompletteringar. Min favorit från förra vintern är en grå halskrage efter mönstret Burberry inspired cowl rån Julianne Smiths blogg stickad i Raumas Vamse. Garnet känns lite strävt men blir så superhärligt när man använt plaggen ett tag. Det är lätt och innehåller mycket luft, föredrar det absolut framför Nepal som är mjukare men som känns tungt, förmodligen beroende på alpackainnehållet.
Ska inventera innehållet i en av mina stick/garnkorgar bredvid soffan, den behöver städas, där ligger ett UFO som jag bestämt mig för att ta tag i, nämligen min kofta med näverstickat ok. Jag vill använda den i vinter och då måste den ju bli stickad först. Kroppen är klar men ska rivas upp, jag är större än koftan, ingen blockning i världen kan lösa det problemet så det är riva upp som gäller!

Inga kommentarer: