2010-10-03

Socktoberfest, javisst!

En grupp (Ravelrylänk) på Ravelry som stickar sockor i oktober, varför inte? Det är ju snart varma-sockor-väder även om det varit minst 15 grader idag.
Jag går med, har ju just avslutat min röda bloddroppesockor från Vampire knits och påbörjat två andra par. Startade med de snygga Nemesis ur senaste Knitty och brunt Fabel och ett par svarta Ribbed ribbons socks ut Socks from the toe up av Wendy Johnson (lånad på Hässleholms bibliotek). Kul med sockor, när dessa är klara ska jag titta över hur mycket restgarn jag har och försöka sticka ett par i det om det räcker.
Men jag kan ju inte hålla mig till en sak så jag stickar också en rundhalsduk till ena dottern i Drops Nepal, snyggt mörklila kommer att passa jättefint till hennes grå vinterjacka. Hade egentligen tänkt klippa min dot com-sjal men det blev lite ny-spis-shopping istället, längtar efter att se hur stor den blir (sjalen alltså), det är ju bara lite kantstickning kvar. Helylleeva hade börjat på en med prickar, jättefin! Hoppas hon snart visar lite av den på sin blogg. I morgon är det virkeri, kärleksknutar på Helylle men jag hoppar det denna veckan. Tänker istället vara med på Online Stickcafé på Facebook på tisdag, vilken toppengrej. Gå med vetja!

Inga kommentarer: