2013-01-20

Frestad av pop

Boreal :-)
Den här veckan har jag haft en väldigt fast föresats om att nu blir det inte nåt nytt på ett tag utan nu gäller det som redan är igångsatt. Ja, i veckan har jag klarat det men idag började jag lyssna på stickpodden, ja, jag vet den har funnits länge men jag är inte så trendkänslig. Jaha och vad händer då? Jo, samtidigt som jag lyssnar på dessa två härliga tjejer från Kalmar som pratar på i podden så börjar jag såklart surfa, på det dom tipsar om men också på det som mina vänner på Ravelry gillar och då hittar jag den Pop Spots-sjalen! Åh! Den är urfräck, möjligen är modellen lite för rund men det kan man ju fixa. Och garn har jag ju! Igår gjorde jag det som jag har tänkt länge, nämligen att sätta ut garnet i kylan och låta det frysa en vecka, förhoppningsvis är det ju ingen ohyra i det men om det finns nåt så fryser dom ihjäl nu. Samtidigt med utflyttningen så sorterade jag om lite bland nystan och härvor och det finns mycket att välja på. Jag håller emot lite och kommer inte att påbörja något idag! Jag måste förbereda för kommande veckas tågstickning, det är nämligen dags att börja på kroppen till min gröna spedetröja, det är en bra resestickning i alla fall innan den blivit för stor och det tar nog ett tag innan den blir det.

Fryser garnet
Sen har jag ju mina på g-stickningar, Metalousesjalen är klar ska bara blocka, gillar färgerna och storleken! De två lopigrejorna växer, det går ganska snabbt när man stickar med 4 och 4,5 mm, Boreal är lite trång i ärmhålet, men den funkar, mönstret är nog till för folk med smala armar, annars gillar jag den trots de långa flotteringarna. Idunn är lite småtråkig men nu har jag kommit till den avslutande ribbkanten och den är snygg! Varv 1(rätan): rätt, Varv 2 (avigan) rätt, Varv 3 1 a, 1r, Varv 4 1a, 1r (så det blir resår). Jättesnyggt rutmönster blir det av det. Gillar!

Soffkudden i hemtexgarnet har legat hela veckan och vanttummarna har ännu inte påbörjats. Nu ska jag ta tag i spedetröjsuppläggningen, bra att räkna maskor på min gamla svarta medan det är ljust!

2 kommentarer:

Marika sa...

Tack för länken, NU vet jag vad jag vill sticka!

Efwa - Medea sa...

Marika blev smittad av dig och jag av henne. I morgon kanske jag också lägger upp till en Pop Spot!