2015-03-17

Koftproblem

Börjar likna den tidigare sjalproblematiken. Hur många kan man ha? Hur ska jag få tid att sticka dem? Så till listan:
1. Haukelikoftan( har mönster)
2. Setesdal med rundfelling 
3. Imitation game-kofta (påbörjad)
4. Fåvangkofta (har mönster)
5. Wiolakoftan (mönster inköpt)
Oj, höll på att glömma hela boken Yokes
http://katedaviesdesigns.com/yokes/ !
 Också var det ju tröjorna:
1.Marius med rundfelling
2. Sara Lundh-tröja (garn inköpt)
3. Japansk tröja (mönster inköpt)
4. Dansk nattröja (påbörjad)
Det verkar inte bli nån brist på sysselsättning i alla fall. Här kommer ett urval i bild. 


3 kommentarer:

Heidi sa...

Jag har också hamnat i koftträsket, men det kan ju aldrig vara fel med en kofta för varje tillfälle:D

Unknown sa...

Så fina koftor! Finns det mönster på imitation game koftan?

Kristina H sa...

Det finns inget mönster till imitationkoftan, jag gör ett till mig samtidigt som jag stickar den.