2005-12-27

Årsberättelse stickåret 2005

Efter en jättebra idé på sticklistan kommer mitt stickår 2005:
1. Mål
Att få en meningsfull fritid med kreativiteten i framkanten.
2. Roligaste stickprojekt
Alla mina pärlmuddar, vilken hit att lära sig det, har aldrig stickat med pärlor tidigare och min boogabag i restgarn som blev jättesnygg och som jag fått så mycket beröm för.
Min blogg (denna) ser jag också som ett stickprojekt, trots att det tar viktig ”sticktid” ifrån mig. Fast jag har stickat sen början av 70-talet har jag aldrig haft ett så produktivt år som 2005.
3.Tråkigaste stickprojekt
En stor sjal från Heirloom knitting, sjalen är OK men uddkanten är fruktansvärd, hur ska den någonsin bli klar? Kanske ett benbrott hade kunnat fixa det.
4. Årets klurigaste
Cirkelkoftan i Vouge Knitting som jag stickade i restgarner.
5. Största garnhändelse
Att beställa roliga garner på nätet och en resa till Köpenhamn med en kompis och vandra runt i garnaffärer där.
6. Årets bästa läsupplevelse
A treasury of magical knitting av Cat Bordhi, möbiussjalar i kubik, rolig och inspirerande. Och förstås en massa andra böcker som jag börjat handla på nätet under året, bl a Alter knits och Perler på pulsen och den underbara norska boken vantar Håndplagg till bunader og folkedrakte. Sen får jag inte glömma all läsning som alla roliga och bra bloggar från Danmark, Norge, USA osv. ger mig.
7. Nästa års planerade stickprojekt
En tröja/kofta i Tusshena som jag köpt från Seasonstore i Tyskland och en filtad zebrarandig väska som bara finns ritad på ett papper och i hjärnan än, måste skaffa mer vitt garn. Fler muddar det är så jätteroligt. Fick en kamera i julklapp så nu blir det många nya bilder på stickat.
8. Övrigt kul
Sticklistan är verkligen toppen, den ger mig mycket inspiration. Att jag börjat filta i tvättmaskin och min Denise-interchangeable-sticka som jag verkligen uppskattar. Att mina tonårsdöttrar som tittade med avsmak på mina första pärlmuddar har ändrat sig och både vill ha egna samt ge bort till kompisar.
9. Måluppfyllelse
Något för hög, dammråttor och hungriga skrikande barn kan störa den mest hängivna kreatör.
10. Verksamhetsförbättringar
Liten verktygslåda till pärlor köptes in, nytt måttband och nya stickkorgar har införskaffats.
11. Önskedröm
Mer tid till stickning och ännu fler roliga böcker. Att få åka på en riktigt stor stickmässa i USA eller något annat land för att träffa stickerskor och köpa massor med garn.

Hur det har gått med budgeten det vet ni... behövs väl ingen rapport.

Inga kommentarer: