2006-01-08

Stickcafé - första offentliga sticket

I går hade vi en liten träff på Dufvanders i Kristianstad. Vi bestämde att träffas var 14:e dag och sticka ihop och prata lite stickning, vi ska fråga fler som vi känner som stickar om de vill vara med. Roligt och gott för nu är det semletider, fast jag klarade mig igår med en halvnyttig macka med ost och en jättegod chilipralin till min latte.

Roligt! Jag har fåt två fina kommentarer om "mitt nya utseende" (på bloggen). Tack! Roligt med feedback.

Fick en jättemysig mudd-länk av Maria, Tack! Norskorna, dom kan det där med stickning.

Läste lite om att repa upp! På engelska finns det slang för detta tråkiga:
In the knitting world, however, frogs say "rip it, rip it." And that's the reason knitters use the term "frogging" as they merrily unravel their hours worth of knitting.

Finns det kanske ett svenskt uttryck för detta som är roligare än repa upp? Annars kanske det är dags att uppfinna ett.

Inga kommentarer: