2006-01-14

Stickcafé på museet

Idag var det dags igen!
När jag vaknade visste jag inte om det, men efter att ha läst Kristianstadsbaldets "boulevard-del" som hade två uppslag om stickning, insåg jag att det var stickcafé på Regionmuseet idag kl. 13. Jag hade inget annat än att plundra julgranen på programmet för dagen så det gick utmärkt att vara flexibel nog att sticka till museet, kul!
Det var fler som hade kommit dit än vid tidigare träffar. Lite nya ansikten från bland annat göingebygden och några nyfikna som ville kolla läget.
Jag fick inte så mycket stickat men kunde titta runt på allt det fina som var på gång och prata och fråga lite om stickningar. Det stämmer verkligen det som stod i "bladet" att det nya med sticktrenden jämfört med tidigare är det sociala med at sticka tillsammans.
Får väl ta igen den missade sticktiden ikväll framför teven, är det tråkiga program behöver man ju inte titta så mycket. Tror att jag ska börja med ljudböcker när jag stickar, i alla fall sånt med mönster.

Inga kommentarer: