2006-06-30

Stickkafé på sommaren

Premiär för mig att besöka stickkaféet hos Eva på Helylle. Jättetrevligt och inspirerande, det kommer jag att göra igen! Ulla hade gjort en spedetröja av en gammal köpt lammullströja, verkligen fin! Satte igång med ett par muddar som jag ska ge bort imorgon. I morse gick jag upp tidigt och stickade klart dem, syns här till höger. Innan jag körde till Eva så kollade jag upp hemslöjdsboden i Degeberga och garnavdelningen var riktigt trevlig. Såg ett mönster på en alapckakofta som bara var skitsnygg, stickad i tunn alpacka från "Du store alpacka"! Mitt enda problem med stickning är att jag har för många projekt som jag vill genomföra och inte tid. Det finns ju annat här i livet än stickning eller... Idag har jag slitit i trädgården i solen! Men nu ska jag ta en lite stick- och lunchpaus i solen!

Inga kommentarer: