2006-08-26

Muddar på gång

Allt är igång med vanlig hastighet på jobbet så det blir på lediga stunder som stickningen och virkningen får utvecklas. Ska förhoppningsvis få tid för några stickkaféer i höst. Nu på tisdag i Åhus på Aoseum ska jag bara hinna med!

Recept på en avkopplande fritid: en rolig stickning/virkning, en bra film (som t ex Brokeback Mountian) och lite gott te och tunnbröd med god ost eller att sitta och prata med vänner och samtidigt sticka.

Stickning är bäst för då kan man titta på filmen lite mer koncentrerat, virkning kräver mer ögontid. Jag har kommit igång med muddarna igen, några virkade och några stickade. Organic bag från Rowan är klar men ska få ett foder när jag orkar ta fram symaskinen, det borde vara snart för jag vill komma igång med att använda den. det finns bilder på min Flickr på det senaste jag har fått klart.

Ruffles från Rowans höstnummer kunde jag inte motstå, det var inte trippelstolpar, upptäckte jag när jag läste mönstret lite mer noggrannt, utan vanliga dubbelstolpar dvs. helt OK att virka och den är klar. Det blev en brun, fanns inte så många färger att välja på. Mitt i vintern kan jag inte se mig själv i en isblå eller mycket ljust grå halsduk, blekfisen behöver andra färger, den ljusbruna passar faktiskt till min nyinköpta vinterduffel.

Igår kom Celtic Collection av Alice Starmore, Aberlady är min favorit det vore kul att sticka den i vinter, ska bara hitta ett bra garn.

Inga kommentarer: