2006-10-08

På kurs!

Två hela dagar på stickkurs, härligt! Under ledning av Britt-Marie Christoffersson stickade vi en massa små prover. Vi möttes av ett fantastiskt vackert dukat bord, garn i alla färger.

Bilden tog jag efter att vi hade börjat så det ser inte lika fint ut som när vi kom. Garnerna, Britt-Maries gedigna kompendium och hennes fina stickprover fick verkligen igång oss.

I två dagar har vi hållit på, vi tog knappt fikapaus. En jättefin samvaro har vi haft, kvinnor ( ja, vad trodde du) från flera olika orter i Skåne som har kombinerat färger och maskor.

Det var lätt att känna sig nöjd när vi dukade upp resultatet. Titta vad mycket vi faktiskt hann med!

Emellanåt kände jag en viss stress, det var så mycket att välja på i kompendiet och jag ville prova så mycket som möjligt. Jag kan bara rekommendera er alla läsare att passa på att gå stickkurs för Britt-Marie. Det enda negativa är att man bara vill sticka hela tiden, allt annat som man behöver göra känns helt oviktigt. Nu ska jag fortsätta med prov nummer 25. DFler bilder från kursen finns på min Flickr. Klicka på bilderna till höger om du vill se mera!

2 kommentarer:

miastick sa...

Oj vad det låter Underbart kul! Jag är avundsjuk kan du skriva upp. Men det är väl bara att försöka få gå en kurs själv...

Anonym sa...

Jag kunde inte sagt det bättre själv - också jag tycks behöva en sådan kurs:-)