2006-12-27

Beta som inte är beta längre

Nu har jag gått över till Beta (fast det är inte beta nu, utan en helt färdig ny version), det tog minst 4 timmar att fixa till så att jag är någorlunda nöjd med resultatet. Hoppas det är något som blir bättre och enklare framöver. Hade varit kul att starta en ny blogg med det nya från början. Kanske det, men inte idag. Nu känns det som det är sticktid igen.
Har stickat klart min första sjal (bild kommer snart) från Victorian lace today, min julklapp. Jag sitter som klistrad vid boken, där finns så mycket att jag blir helt kollrig, när ska jag hinna sticka allt snyggt ur den? Har börjat på en svart i ett garn jag köpte från Warp & Weft, ull-silke, känns fantastiskt. Mönstert däremot är inte fantastiskt, det är hålmönster på alla varv, vriden avig ihopstickning är inte min favorit precis, men den ser ursnygg ut på bilden (till höger) så jag får väl kämpa vidare. Har dessutom försökt ta tag i mitt gamla UFO (Unst lace stole) och det händer lite med den nu när den har fått komma upp ur källaren, fsta den är långt ifrån klar, den hemska spetskanten.

1 kommentar:

Pinneguri sa...

For et vakkert mønster! Men ja, jeg er enig, det ser ut som en skikkelig jobb, ful konsentrasjon. Det minner forresten om Orenburg-sjal?
http://www.fiberholics.com/grafx/orenburg-unblocked.jpg
Altså, teknikken, ikke formen.

Lykke til videre :)