2006-12-23

God Jul!

Sådär ja, nu har julefriden nästan lagt sig, några julklappar att slå in och lite mat som ska fixas imorgon på julafton. Jag har varit ledig idag, skulle egentligen ha jobbat men får göra min insats nästa lördag istället. Det ska bli skönt med några dagars paus från jobbet och lite nya stickningar. Jag har ju garn så det räcker men man vet aldrig vad tomten har i sin säck. Just nu har jag provat ett par virkmönster ur Beads knitting (den japanska boken), rätt roligt men man kan inte titta upp särskilt mycket när man virkar, föredrar faktiskt stickning. Försöker bli klar med mitt Heirloom-ufo, men det är rätt trögt.
Nej, nu ska jag titta på granen (guld och lila) och dricka kaffe. Pepparkakshuset är lite mjukt i år p g a den fuktiga väderleken. Hoppas det håller fram till nyår. Amaryllisen är inte heller riktigt som vanligt.

Är denna julen lite på sned?

Inga kommentarer: