2007-10-27

Vävdagar i Glimåkra

Laddar inför morgondagen när jag ska få gå på en 50-årsfest men också åka till Glimåkra Vävdagar och titta på garner, utställningar och annat kul. Tror inte jag hinner ta en massa foton det brukar var fullt med tanter som jagar garner och vill dricka kaffe. De flesta herrar som man träffar väntar mer eller mindre tålmodigt vid bilen eller för all del säljer garner och andra viktiga saker som behövs för det textila.

På stickfronten mycket aktivitet men inte så mycket klart. Fast, jo, jag har stickat Möbius så ögonen har blött (lätt överdrift). Vi hade workshop på Helylle i tisdags och det behövdes ju lite uppstickat och mönster som inspiration till workshoppen. Här är några trista bilder.



Det var faktiskt riktigt kul särskilt den blåa och en mössa som jag inte har bild på ännu.



Workshoppen gick bra tyckte jag, men flera var djupt nere i förtvivlans träsk och trodde inte alls på mig och Eva när vi sa att det blev bättre bara efter ett varv. Men alla kom vidare och gav oss rätt, det blev bättre för varje varv.
Vi fick dessutom lära oss att det finns 70 cm långa stickor och jag kan garantera att det GÅR INTE att sticka möbius på en sådan. Det fick tyvärr en av deltagarna också lära sig det, den hårda vägen! Men hon har numera en annan sticka och har kommit vidare med sin möbiussjal.
Nehej, nu måste jag lägga mig så jag orkar stiga upp imorgon och köra till Glimåkra.

2 kommentarer:

LenaL sa...

Så jättehärliga Möbiusar! Precis så som jag hade hoppats på att få till det men aldrig lyckades med.

Ha det jättebra!

Anonym sa...

Hej! Din runda sjal, var har du hittat mönstret till den? Det är så underbart!