2007-11-06

2 år som bloggare

Queen Mudd fyller två år, kul tycker jag. Stickandet har ökat under dessa två år. Det bästa med bloggen är att jag har fått ännu bättre kontakt med webben, hittar mer kul saker och får såå mycket inspiration. Men nu senast var det ju i det riktiga livet som jag fick inspiration, först i Glimåkra, sen i Stockholm på Marias garn och KnitLab och till sist på Syfestivalen. Nu har jag garn! men men jag vill ha mer. Jag köpte ett litet roligt mönster på Marias garn till den här lilla slamsan. Jättekul att sticka, fint garn (silke) och på ett nytt sätt för mig, ska hitta på något eget utifrån detta.
Sen har jag lyckats sticka klart (fick lite tid på tåget till och från Stockholm) en Kaunisjal i turkos-petrol, det blir ett mönster som säljs på Helylle på den.
Det var ganska stökigt på tåget, i vår vagn var det två små barn som byttes om att skrika hela vägen (4 timmar). Jag hade bra koll på den ena mamman hon var fantastisk, reste med en 7-månaders och en treåring. Hon höjde inte rösten en enda gång trots kläng, tjat och skrik från barnen. Där satt jag med en bok i öronenoch stickade i godan ro med mina tonåringar sittande helt lungt bakom mig, ömsom tittande på film och sovande. Tänk så olika man kan ha det trots att man gör samma sak samtidigt.

Just nu är det sticka och filta som är riktigt kul, har lite olika väskprojekt på gång. Tänker att de ska heta Snöbollen och Vintergatan, du kan ju gissa vilken som är nästan klar här. Skulle vara kul med en grön filtad kudde också att brodera på.
Nu ska jag skriva klart mönstret till knapphålsjalen och beställa några böcker från Amazon, de finns inte på Adlibris där jag brukar handla. Skriver om dem när de kommer med posten om ett bra tag.

5 kommentarer:

Pinneguri sa...

Gratulerer med 2-årsdagen :D Du er til stor inspirasjon for meg og jeg håper jeg vil se mye mer til deg det kommende året!

Anonym sa...

Grattis till 2-årsdagen!
Din blogg var en av de första stick-bloggarna som jag upptäckte så jag trodde att den "alltid" funnits - lite som Robert Lind i Kramfors :)

Sussry sa...

Grattis till 2-års dagen!
Det är alltid lika kul att titta in här.

Anonym sa...

Grattis, grattis!
Vilken jättefin sjal! Det är skönt att se att det finns fler än jag som blockar på en skumgummimadrass! ;)
Och jag håller med Kerstin; din blog var bland de första jag började läsa!

Strumpstickan sa...

Gratulerar!