2007-11-14

Grå beige rosa....

Jag har hittat en gullig blogg Blyga killen stickar, har ni sett den? Jättemysig, snygga grejor och jättetrevligt skriven. Det vore kul om stickande killar inte var så blyga utan kom till stickkaféerna. Då skulle vi vara vana vid det och inte äta upp dom.
Men hör ni killar kom ett par stycken i klump så blir det nog inte lika jobbigt med stick-tanterna. Sen har Anna börjat blogga, en mycket lovande start som jag absolut ska följa.

Just nu känner jag inte igen mig själv, stickar tre rosa saker samtidigt! En sjal till Helylle i HP:s Cocoon och Kid silk haze, en cape från Victorian Lace today i rosa-vit-beige Kauni och ett par benvärmare i Opal i grå-rosa. Undrar om jag håller på att personlighetsförändras? Men jag har ju inte gjort klart nåt än och det blir väl när jag tar på mig sakerna som jag ska genomgå förändringen.
Hur blir det då? Snäll i snälla färger? Ljuv i ljuva färger? Mesig i mesiga färger?
Ja, ni får se, lovar att fota om jag får på mig sakerna när de blivit klara.

Får väl ta med en bild som passar temat. Min grå mössbasker som jag gjort mönster till. Visst passar hon i den?

Förresten så är min blå (fel färg just nu) knapphålssjal klar. Mönster finns hos Helylle, även om det inte finns på hemsidan.

5 kommentarer:

Pinneguri sa...

Lua di var kjempefin, og modellen kledde den veldig godt *misunnelig*

Annelie sa...

Snyggt, snyggt, snyggt! Gillar både sjalen och baskern. "Hon" klär verkligen bra i baskern, vem "hon" nu är. :-)

Strumpstickan sa...

Mysig mössa! var hittar man mönster och vilket garn?

Kristina H sa...

Tack vänner för era kommentarer. Mönster finns på Helylle. Det är dubbelt garn, tunn alpacka från Drops, Inca eller Du store alpacka funkar.

Anonym sa...

du, eg kom heilt tilfeldig over bloggen din, også såg eg det bildet med denne fine fine gråe luen! har du mønsteret til den? har du funne den opp sjølv kanskje?
er ikkje så flink til svensk, så eg fekk ikkje tyde alt som står.
har så lyst å lage meg make lue, kanskje kan du hjelpe meg med mønsteret?
kvafaen@yahoo.no