2008-02-09

Knit-spotting och Pulsklubben

Har ni sett på Stickamera:


Där uppmanas vi att knitspotta, dvs. att hitta stickning i filmer och böcker. Det är ju verkligen en aktivitet som passar oss teve- och filmstickare.


Sen har jag gått med i Pulsklubben, men har inte bestämt mig om jag ska sticka Mrs. Beeton än. Tycker inte att de är min stil riktigt, muddar som fladdrar omkring .. nja, jag vet inte. Fast det vore kul att sticka ett par svarta med lite guld på kanske... Brukar inte känna mig så här tveksam så det kanske är ett tecken på att det är bäst att låta bli, men man kan ju ge bort dom... det är ju många som gillar dom. Här är ett bildgalleri från Flickr...


Har börjat på en ny knapphålssjal, den ska bli smal med mycket hål och den är slätstickad vilket innebär att de smala bitarna krullar sig, fräckt! Men garnet är slut så jag får vänta till imorgon med inköp av ett nystan till (den är grön förvånad?). Har lite olika idéer om hur jag ska pynta den i ändarna. Det kommer bilder, tror det blir snart för den ska inte bli så stor.


Undrar om kan kan göra knapphålssjalar i lin, skulle vara skönt med en sommarsjal med mycket hål och lite tuffare detaljer än en spetssjal. Det är väl bara att prova, fra med garnet!

Sen är det ett annat projekt som susar omkring i huvdet, ihopstickade små ringar - kan det bli något? Ska sätta mig en stund och testa med lite olika garner, tror att ull passar bäst.


Har beställt två nya böcker: Knitters book of yarn och Knitting new scarves. Återkommer med recensioner nästa vecka när jag har läst dem.


Inga kommentarer: