2008-04-05

Super-Karla slutet? och Symässan i Malmö

Idag var jag på Symässan i Malmö. det var jättetrevligt, mest pga av sällskapet Ulla, Karin, Kristina och Eva. Tack för en trevlig dag! Symässan... ja, den kunda ha erbjudit mycket mer tycker jag, mer garn, mer spännande stickning mm. Fast det var ju kul att komma dit och sitta på bussen och sticka var också trevligt. Stickföreningen hade en monter och det är ju alltid kul. Det var modevisning och som ni ser kanske inte så mycket för den vanligaste mässbesökaren. Ni ser dem i Ullcentrums monter, så här såg vi ut.

Super-Karla är klar, nästan, har inte fäst trådarna samt tvättat och blockat men det ska ske under dagen, före blockning är den 125 på bredaste stället, räknar med att kunna blocka den till 145 cm som det står i mönstret. När det är klar får jag se om jag behöver sticka lösa ärmar till den. Är lite orolig för hur jag kommer att ta mig ut i den. passar inte i svagger-liknande plagg.


Laminaria KAL, för Laminaria var det mycket bra att få följa med till Malmö, bussresan var givande så nu är hon på transition-chart och ser mycket fin ut. Vi åkte med Carlshamns buss och det funkade bra för stickningen. Hann t o m ta ett par varv när vi fikade på Ekerödsrasten.

Roligast med dagen:

  1. Resa med stickkompisarna
  2. Hattprovning (Eva köpte en urhäftig regnkeps)

  3. Att slippa köra bil och få sticktid på bussen
  4. Nina Skolands kläder i härliga färger

På måndag tar jag en tur till Holland i jobbet, det ska verkligen bli intressant, blir borta tom torsdag. Planerar att försöka virka på flyget, sticka är ju riskabelt, man vill ju inte bli av med sina stickor, men virknål har jag hört fungerar.


Böcker: jag fick se en ny bok på senaste stickkaféet och den bara måste jag ha, Knitting new mittens av samma författare som skrivit den härliga Knitting New Scarves.

Inga kommentarer: