2008-07-21

Allt går runt

Imorgon är det jag som "går" runt, eller snarare åker runt Öresund och stickar. Det ska bli kul! Har en halsduk på gång som borde bli en bra resestickning. Den reste till Ystad i går och det gick jättebra, nu är det halva kvar. Tänk om den tar slut! Ska jag ta med någon reservstickning/virkning för säkerhets skull? Eller ska jag ta med stickor och KÖPA garn? Ja, ännu har jag inte bestämt mig. Usch, hoppas jag kan komma till beslut före bedtime så att jag kan sova gott, vi åker redan 7.50 (och jag som har semester och som gillar att vara uppe sent på nätterna).

Min recycling-stickning har också växt, det är jättekul att sticka flätor. Eftersom mönstret är till en mindre person så stickar jag inte klart något av styckena utan stickar nästan klart (får anpassa till mig efterhand), så här ser det ut nu.

Det verkar inte bli någon risk för garnbrist.

Jag måste verkligen hålla med Kerstin om att Knitty bara är såå bra! Trodde att Hallowig var min favorit men den här är ju inte heller så dum , eller vad tycker ni därute?

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag håller nog på Hallowig! :) Fast om man inte vill förstöra frisyren är det här ett alternativ och man kan ju välja färg efter humör och sinnelag.

Anonym sa...

Glömde ju att säga att jag är lite avundsjuk på er Öresundruntresa (det blir svarta vingar för mig) men jag hoppas i alla fall att ni får en härlig dag. Och om jag var som du så skulle jag ta med både reservstickor och extrastickning. Man kan aldrig vara nog försiktig.

Carin@Ullhärvan sa...

Tack för en jättetrevlig dag igår!
Kram Carin