2008-07-03

Spanien vann

Härlig match och jag stickade men inte på EM-stickning för den blev ju klar före finalen. Började på en grå mohairsjal efter eget huvud med garn från garnlagret (Yes!). Den ska ges bort, det är det enda jag har bestämt om den.

Har lånat och läst Knitalong av Larissa Brown, en bok med så mycket mer än mönster, himla trevligt skriven, om än väldigt amerikansk, den ger en historisk exposé över att sticka tillsammans. Mönster är det flera trevliga också, jag försöker motstå suget att sticka en filt. Har verkligen inte användning för en sådan och vår inredning i vardagsrummet skulle inte må väl av en filt i en massa färger. Filten som finns i boken är så frestande, en rutig stickad filt i olika sockgarner, vem skulle inte vilja sticka en sådan. Kolla bilden så fattar ni va? Den är bara såå härlig (man kankanske ha den nån annnstans än i soffan, eller?).
Jag får försöka ta mig an vantarna med skalbaggemönster (de stör ju inte inredningen i huset så mycket).

Ligger och tänker (har semester) på olika flerfärgsprojekt med Kaunigarn som grund, men ska inte börja med dem förrän jag har gjort klart några saker. Fast lite vantar är jag också sugen på. Bra att sticka på stranden, för då kan man sola magen samtigt som man stickar (svårt med för stora sjalar och tröjor).

Har redan suttit och stickat vid Haväng, härligt! Idag blir det både trädgårdsstickning och stickkafé. Mysigt med saker som inte stänger för semester.




Nu är det dessutom några mindre trädgårdsprojekt som ska fixas till, men jag har varit duktig redan, planterat om alla mina chiliplantor så nu kan värmen komma!

Kistan, ja, så här ser den ut, fin va? Full med stickat godis! Ibland undrar jag om jag borde ha en förteckning som sitter på insidan av locket, så jag inte glömmer bort något fint som jag inte har använt på länge. Så här ser min Starfish ut innan den förmodligen kommer att rivas upp, den är omöjlig att ha på sig, tyvärr, jag gillar verligen färgerna.












Har hittat två måste köpa-böcker som kommer ut i höst:


  1. Knitted Lace of Estonia av Nancy Bush
  2. Inspired to Knit av Michele Rose Orne

    Nu gör jag en önskelista för det blir säkert många fler böcker jag vill ha.

1 kommentar:

Marianne sa...

Inspired to knit visst verkar den boken helt underbar. Jag beställde den igår, hoppas att dom är snabba med leveransen.