2008-09-19

Reseberättelse

Idag har jag åkt tåg, väntat på stationer och väntat på mötande tåg. Låter det kul? Nej, just det men det var faktiskt lite kul. Träffade en kompis på stationen i Hässleholm och stickade lite med henne. Sen fick jag en biljett med texten: 1 vuxen trafikstörning. :-) Inte behöver jag en biljett för att det ska bli trafikstörning eller vill dom att jag ska tro att det är jag som har orsakat trafikstörningen?
Till slut blev det ca 1 1/2 timmes försening på en resa med sammanlagd restid på mindre än 2 timmar (utan trafikstörning). På vägen hem var det lite lugnare, hade trevligt sällskap hela vägen och blev bara ca 15 minuter försenad.
Har plockat fram Biggans garn som jag köpte för ca ett år sedan. Stickar flätmuddar, när jag köpte garnet tyckte jag att det var lite för mycket behandlat (merinoull) men jag måste erkänna att det är ljuvligt att sticka med och flätorna blir jättesnygga.

Inga kommentarer: