2008-09-15

Glömda vantar!

Hade nästa glömt mina andra restgarnsvantar i Kauni. Har ju stickat en del i det garnet och då blir det rester. Perfekt till vantar!
Jag har stickat dom i dubbelt garn utom kragen som är stickad i enkelt garn och näverteknik. Tvättade dom igår, två gånger i maskin, en gång fintvätt och en gång vanlig 40 graders. Nu passar dom perfekt och ska förmodlign bli mina cykelvantar i vinter.
Kanske jag slår till och broderar något på dem efter kursen nästnästa helg med Britt-Marie Christoffersson som kursledare. Tycker att de är lite tråkiga, liknar ett par bruna feltvättade raggsockar, tror att det skulle piffa upp dem med lite blått broderi. Vi får se, jag har alltid långt till bordernålen och brodergarnet. Konstigt att det ska ta emot så. Idag har jag haft vantar för första gången i höst, lite småtrist med kyla fast kul att få användning för lite stickat igen.

2 kommentarer:

LenaL sa...

Men så jättegosiga de ser ut! Kragen är hur snygg som helst. Fast det är klart, en liten uppiffning med något broderi gör dem väl knappast sämre!

Ha det så jättegott!

ylva sa...

Jättefina vantar! men du ska se att det inte är så trist med broderi. Jag tycker att det brukar göra det där lilla extra, och vanten ser så där kärleksfullt arbetad ut( sådär som bara några få kanske lägger märke till:-) )


Alla dina vantar ser fantastiska ut