2008-12-18

Stök och stick

Vad är det som händer?
Jo, jag stickar på som vanligt, försöker avsluta några projekt och så här i jultider är det svårt att berätta så mycket om dem.
Stick: Har avslutat en halsduk i Eskimå och tjock mohair på stickor nr 15. Den blev jättehäftig cerise och mörklila och försvann till Helsingborg med äldsta dottern. Hoppas få en bild när hon kommer hem till jul. Step-sockarna har avstannat pga av julklappsstickningarna. Islandströjan har blivit en kofta och ska förhoppningsvis bli helt klar i helgen. Julklappsstickningen går framåt, har avslutat en xx och håller på med tre olika xx, kanske blir det ytterligare en xx som jag ska ta tag i. Julkalenderstickningen går framåt men inte som en kalender, jag stickar många ledtrådar vid samma tillfälle, men det beror väl på att jag är med och gör kalendern och då blir det ju inte så spännade att öppna luckan varje dag, men jag gillar den gröna färgen på min halsduk och ska försöka göra klart den till jul. Har några UFO-sjalar som ligger så fint i sina påsar och väntar bl a det förbannade garnet men för just den sjalen har jag fått lite energi, har planer på att göra en snygg avslutning med hjälp av Knittted lace of Estonia.
Stök: Lite kakor och J har stekt köttbullar, det mesta får faktiskt lagas den 23:e det blir godast med nylagat.
Köp: Inte mycket att berätta men har beställt några xx på webben och har planer för resten. Det blir inte så många klappar, skönt! Hoppas bara att de som ska lämnas över blir till belåtenhet.
Sälj? Såhär före jul får jag rätt många förfrågningar om jag har ett lager med muddar att sälja men det har jag inte, mest beror det på att jag inte haft nån riktig lust att sticka muddar i höst.

Det ska bli skönt att få tillbringa många lediga dagar med familjen i lugn och ro med böcker, stickning, tevesport och filmer, ser verkligen fram emot det.

Vet inte hur jag fick tipset men nu är det klart: Virkning är helt galet! Kolla här.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Nu har jag skrivit ett inlägg som heter "Sagan om dödskallevantarna". Hoppas det underhåller :)

Ha det bra
/Emma

Samtal från min trädgård sa...

God jul och gott Nytt År, alltid trevlig att läsa din blogg och många idéer får man, men lite tid har man!