2009-01-11

KAL:ar 2009 och lite annat

webstrik är det just nu diskussioner om vilken KAL man ska ha 2009. 2008 var det Super-Karla(den grå saken på bilden) och det var superkul. Det kan bli antingen en Rosensjal av Ruth eller en annan liknande sjal precis vad jag har lust att sticka. Hade ju tänkt mig en Pinneguri-sjal men tänkte att jag inte behövde den och funderade på att avstå men nu när det blir en KAL då kan jag ju faktiskt vara med. Vet inte om det är nån annan KAL eller mysteriestickning jag vill följa men det vore kul, helst en som inte håller på för länge, då tröttnar jag. Läste lite om Mystic Star men är nog lite snål den kostar 5 CDN$. Fast det är ju inte så dyrt och hennes sjalar är ju jättefina. Det hade varit kul med en tröj- elller koft-KAL också fast då får man ju gilla mönstret mer än om det är en sjal. En sjal kan man ju alltid ge bort svårare med en tröja för då har ju storleken betydelse.

Förresten så om ni inte är med i webstrik så kan jag rekommendera att gå med, det är ungefär som sticklistan fast på danska och mycket mer aktivitet, man kan ha digestform och då får man mailen i klumpformat. Och så kan man ju vara med i KAL:en snart.

Sen kommer det en bild på ett pågående projekt, blogger tjurar och vill inte ta emot mina fina bilder. Återkommer med dem en annan dag. Men den här bilden gick att ladda upp, en gulaktig Bergamot-kofta i ett superfint och dyrt Rowangarn.

Och just det, jag väntar på nåt gott: Shibori knits av Gina Wilde och två japanska stickböcker den ena är Vivian Höxbros nya bok Advanced domino knitting, visst är det galet att en danska publicerar sig i Japan, fast det finns ju böcker av henne på andra språk också men den här verkar väl inte alls dum, eller? Tur att stickning är internationellt. Den andra heter Happy knitting och det passar ju mig.

Inga kommentarer: