2009-01-07

Nytt år och Ettol

Det nya året började inte som jag hade tänkt, min svärmor finns inte längre och det känns konstigt och är svårt att förstå. Det har varit andra prioriteringar än stickning även om jag har kunnat koppla av lite med det också men det finns ett annat aber, har förmodligen en liten muskelinflammation i vänster axel som jag försöker kurera med lite mindre stickning, värme och Voltarensalva. Hoppas det blir bättre snart. Jag har stickat lite sockor, ett par egenmönstrade i Step från Austermann med jojobaolja och aloe vera, ska bli spännande att testa om fötterna verkligen blir mjukare i dem. Sen har jag börjat på ett par spetssockar från A gathering of lace. Repade upp en halsduk i ett Norogarn som jag köpte i somras och stickade en utsträckt trekant istället.
Imorgon är det årets första stickkafé på Helylle och det ser jag fram emot. Var inne där idag och det syntes att de hade inventerat, ännu finare i hyllorna än vanligt och där brukar råda mycket god ordning.
Det har fått lite kommentarer kring Ettol, ett klargörande, det är inte jag och min Ettol på bilden utan bilden är från Lotte Kjaers bok Slip maskerne lös. Återkommer med lite bilder en annan dag.

Inga kommentarer: