2009-03-01

Vasalopp för stickare

Har ni sett Kauni entrådigt i regnbågsfärg? Just det! Så jag köpte 200 g och började sticka i fredags. Kan inte sluta! Det blir en Feather and fan ur A gathering of lace. Lintröjan som jag håller på med fick ligga till sig lite så länge :-). Har lite virksug, vill göra en virkad sjal, helst avlång i lin så jag provar lite olika virktekniker, kul!
Passade faktiskt på att vara lite huslig, känner ni doften av nybakat bröd? Det är inte mycket som luktar godare, kanske kanelbullar.

Vasaloppet och melodifestivalen kom mycket lägligt för min regnbågssjal. Jag tror den kommer att bli jättefin i sommar när man behöver lite om axlarna på kvällarna.

2 kommentarer:

Carina sa...

Gillar det jag ser. Mönstret finns möjligen inte på nätet någonstans? Det börjar bli lite mycket böcker i hyllan. Man kan ju inte köpa dom alla.

Kram
Carina

miaring sa...

Ja då, jag var och klappade på just det garnet i lördags. Funderar också på att göra en sjal i garnet, färgerna är verkligen härligt "knalliga"!