2009-06-26

Semester och lilla roschocken

Åkte genast iväg till Öland ett par dagar efter midsommar och nu är jag rätt nedtaggad. Härligt att vara ledig och det är ju dessutom fint väder. På Öland fick vi fina solnedgångar varje kväll och en riktig s multronchock. Vi plockade mer än en liter
och åt upp alltihop till efterrätt den kvällen. Vi satt på bryggan och åt, inledde med gott grillat, helt fantastiskt! Jag stickade lite smått och virkade också lite, främst när vi körde bil. Håller på med
min Baristasjal, har än en gång misslyckats med Sagrantinosjal (hexagonerna snurrar åt olika håll) och virkar en liten sjal i 16/2 vävlin. På hemväg gjorde vi en avstickare till glasriket som väl har förändrats en del sen jag var där sist, inte så mycket glas längre. Har lovat mig själv att inte åka till Ullared men detta var nog lite Ullared light. Det som vi köpte mest
var faktiskt sportkläder, såå billigt hävdade min medresenär. Jag fick ett par sporttrosor, inte på bild, ett par röda gummistövlar, riktigt gulliga och lite onödiga saker till köket blev också inköpta bl a säsongens muminmugg såklart och en efterlängtad tekanna av Signe Persson-Melin. I natt satt jag uppe och stickade lite till TV:n, hade ju kommit hem och ville ha lite sticktid. Då fick jag höra om Michael Jackson, känns konstigt, vi var ju årsbarn. Såg på en blogg att någon skrivit att vi får nog aldrig veta sanningen om hans död, sant, tror jag. Men det kommer att bli spekulationer en masse. Här kan man läsa lite nt. Bidrar med lite rosbilder från min trädgård, hoppa bara över om det tråkar ut dig.

Inga kommentarer: