2009-07-01

Stick-in i Vinslöv men hur kommer man därifrån

Fick en inbjudan till Stick-in i Vinslöv. Super! Det ingick mat och VIN! Så det fick bli tåget, gick jättebra, det tar bara 10 minuter och gick i tid, tåget alltså, själv kom jag så sent att jag fick springa och nästan började banka på biljettautomaten av frustration för att den var så seg. Men jag hann med, fast mest för att en ung man stod i dörren så att den inte gick igen. Puh! Väl ombord hittade jag min "med-stick-innor" och i Vinslöv vi möttes av en guide med paraply (mot solen d v s parasoll) som visade vägen. Vi blev väl mottagna och utspisade på bästa vis med mat och vin. Inomhus satt vi och flämtade, det var varmt men ngt svalare än ute faktiskt. Men det var inte för varmt att sticka tyvärr lyckades jag inte få fram kameran under kvällen. På gång var en rosa tröja för stjärnklara nätter, en dominoväska i rött, orange och cerise, sockor och sockor, en sjal i Noro silk garden sock och min näversjal som växer men inte är klar. Som du förstår var det en trevlig kväll i rätt lugn takt efter en lite stressig start.
Det kom ett antal åskknallar men lite lätt regn och den kvalmiga eftermiddagen ersattes av en skön ljum kväll och tur var väl det för när vi skulle hem med tåget så började det.
Förseningar, inget ovanligt tänker du, 21.49 skulle gå 22.01, OK inte så farligt... men sen kom det inte. Så småningom försvann 21.49-tåget från displayen och då fanns ju 22.49, Hm! Till saken hör att bara vartannat tåg stannar i Vinslöv och när då ett tåg inte kommer tror man att det som inte stannar kanske skulle kunna göra ett undantag och plocka upp oss väntande, men ack nej det går ju inte. Plötsligt återkom 21.49-tåget på displayen igen och skulle då avgå 23.09 fast då kunde man istället ta 2.49-tåget för det skulle avgå 23.05. Himla praktiskt, vi ringde en nykter make som hämtade oss med bil. Snällt!
Vi hade inga tider att passa, jo egentligen, för mina med-stick-innor skulle vidare med buss så ännu en nykter make fick kallas in för den fortsatta färden. Tur att dom finns! Men på det hela taget hade vi en toppenkväll och dessutom sällskap av varandra i den ljumma natten. Vi fick dessutom se två röda lysande parkbänkar i Vinslöv tjusiga och de kunde ju bara ses sen det blivit mörkt. Har ingen bild på dem och hittar inte någon via google heller, men om någon har en bild så länka gärna till den i en kommentar, de är väl värda att ses. Vi kom alltså hem lyckligt och idag kan Skånetrafiken räkna med några samtal från besvikna resenärer. Men som sagt det är resan vi är besvikna på inte stick-innan och hennes dotter som ordnade en trevlig sammankomst. Det kan vara min tur att ordna en stick-in inser jag. Nåja, först en tur till Ystad sen får vi se. Hoppas på att mina stickböcker ska komma idag (men det blir nog först på fredag jag kan få dem), har via paketspårningen sett att de just nu transporteras till ombudet. Tror att jag ska hinna med ett besök på Åbergs trädgård när vi nu ska till Ystad, lite tröstande. Hittar nog nån liten sak där.

3 kommentarer:

Kristina H sa...

Glömde rapporten om Camparin. Funkar utmärkt, ingen felstickning med den i och bredvid kroppen.

Anonym sa...

Tack för sällskapet. Det är tur att det finns stickvänninor, så man slipper sitta ensam på perrongen. Detta går att upprepa fler gånger. KP

Anonym sa...

Vad spännande med en personlig inbjudan. Blev lite nyfiken på vad stick in är? Ett privat sällskap eller öppet för alla? Tar tacksamt emot tips om var man kan träffas och sticka i Skåne.

Anna