2010-01-17

Social stickabstinens åtgärdad


Lyckades hinna med stickkaféet i torsdags trots sent möte på jobbet, det var hur länge sen som helst som jag var med, men det beror mest på att jul- och nyårsafton råkade infalla på torsdagar. Det var jättekul att träffa stickkompisarna igen och vi körde igång knit-a-long på Citron och Bitterroot från senaste Knitty. Jag har redan skrivit om min Citron och nu har jag passerat 5 sektioner så nu är jag ute i det svarta och räknar själv ut fler sektioner. Stickar med mycket tunnare garn och tunnare stickor, så det blir maskor... den funkar mycket bra som tågstickning så den blir nog klar rätt snart.
Hade lite Helylleabstinens så igår våldgästade jag butiken ett par timmar, satt och stickade en stund, blev bjuden på te, pratade stick-och virkidéer med Eva och shoppade lite till ett par vantar Snug ur Knitting new mittens and gloves. Jag stickar dem i Vamse med Eskimå istället för lösa ulltottar, som ska hänga inne i dessa förhoppningsvis supervarma vantar. Sen gick jag igång på en virkad avlång sjal i Noro Kureyon sock (se den snygga färgen på bilden) så den fick förgylla min kväll. Borde sätta igång med ärmarna på min näverstickade kofta så den blir klar innan våren kommer men det är så mycket man borde, bättre att göra det som är roligt i alla fall när det gäller fritidssysselsättningar.

4 kommentarer:

Merope sa...

Jättebra att du nu är ute i det svarta - hoppas få överta dina beräkningar när jag väl kommit så långt.
hälsar
maria

Annas garndrömmar sa...

Det är en på ravelry som stickat Citron med 7 sektioner och skrivit upp hur hon gjort, kolla där! Själv har jag inte kommit så långt på min än (men jag ska också sticka den större än i mönstret) - att jobba och påbörja en massa olika saker ger inte så mycket tid för varje enskilt projekt...

stickigt humör sa...

Jag kan utlova att Tant Thea också bjuder på te när du kommer dit :) Något annat som önskas i matväg?
/Elisabeth

Anna sa...

Håller på och stickar en näverjsjal efter ditt mönster som jag köpte på HelYlle. Alla som sett mig jobba med den på min skola tycker den är fantastik, det tycker jag med, så jag ger dig massor med creds för mönstret!