2010-02-27

Snart OS-avslutning

Har inte riktigt koll på precis när OS slutar (i natt kanske) men har börjat samla ihop mitt OS-stickande.

Resultat nu när det börjar närma sig:

  • Skew-sockar klara
  • Norskstrumpor klara
  • Virkad rundelsjal klar (bara knapparna kvar att sy i)
  • Randiga muddar klara (knappar måste köpas)
  • Nävervantarna, fortfarande tumlösa
  • Näversjal i schoppelwolle Zauberball, andra nystanet inköpt och ca 75 % stickat, en pendlarstickning så den får hänga med in i mars
  • Näverkoftan, har inte tittat åt den under hela OS. Det där med att repa upp en rejäl bit och starta om har inte lockat.
  • Koftsjal efter japanskt mönster, påbörjad i torsdags, stickas i brunt Nepal med st nr 5.


Det är nog det hele! Kan jag få en medalj tro? Kan kanske tillverka en egen det skulle kännas helt OK. Mina mössor ska lottas ut nästa vecka till de som gissat bäst. Jag kommer inte att vinna själv, gissade på 8 medaljer och nu har vi ju fler, roligt!
Har precis sett reprisen på curlingfinalen, trodde jag skulle se den i natt men somnade ifrån den. Kul med guld och en superspännande avslutning!

Det är slut med vintersportandet på hemmaplan, snön smälter själv bort nu, ingen skottning behövs. Familjens alpfarare är har precis börjat en lång resa hem, kommer i morgon kväll, ska bli kul att se dem igen och höra om allt som hänt.

2 kommentarer:

Sunna sa...

Kan inte säga annat än wow

stickigt humör sa...

Tjo du glade! Vilken lista! Från mig får du ädlaste valören för din insats. Gissa om många kommenterat den fina minimini-tröjan du stickat och som satt i "lycka till"-krukan. Alla är så imponerade inkl Tant Thea. Tack!!!