2010-03-28

Blockare, yes!

 
Två sjalar klara! Har precis blockat dom, en Daybreak stickad av 50 g svart Tvinni och ca 70 g dubbelt Mora som jag färgat själv. Så en egen "hittepåsjal" i Pi-modell, stickad i Zauberball, färgerna är lite över gränsen, men kanske den kan kännas skön i sommar eller till något neutralt plagg. Återkommer med bilder.
Har köpt en ny vårkappa som sitter lite löst vid handleden, därför virkar jag svarta muddar för att inte frysa när jag cyklar.
I går hade jag workshop i näverstickning i Rörum, det var jättetrevligt att få lära ut en teknik som jag själv verkligen gillar. Vi stickade rutor som lutade och tränade på att lyfta maskor så det blir lätt att plocka upp. Det var en riktigt regning lördag så det passade utmärkt att sitta inne i en slöjdsal och sticka.


Till höger syns min filtade dominotossa. Den krympte en hel del, tur det för nu passar den. Funderar på att dekorera den med lite broderi men det är svårt, jag kan alldeles för lite om det. Dom är i alla fall jättevarma och sköna, det är lite skog och mossakänsla över dom. Kanske ska ge mig på små Linneablommor om jag vågar.
Fick förresten mina två böcker i fredags, en med stjärnor och en med bårder. Syärnboken är häftigast, hur kan det bara finnas såå många variationer. Måste bara göra något med stjärnor snart!

1 kommentar:

Pixi sa...

JIsses vad snygga ,ja de ser bättre ut på nu när du tovat dem!!Gillade dina klara sjalar med !!=)