2010-05-30

Festivalhelg

Min första "riktiga" festival. Men har verkligen inte gjort hela kitet. Vi (=jobbet, Hässleholms bibliotek) hade ett tält på Siestafestivalen. En ickekommersiell mötesplats med pyssel, pins och böcker som rymde iväg med festivalbesökarna. Mycket uppskattat av de som besökte oss. Hann även lyssna på lite musik, men man blir trött av att stå och gå och bara vara så jag orkade inte med de stora "nattnamnen" utan åkte hem till min varma säng och sov på nätterna. Hade varit kul att se Thåström, Familjen och Röyksopp m m. Jätteroligt ändå och vilka härliga möten med unga människor man får! 
Innan jag stack iväg igår så lyckades jag blocka två av mina färdiga sjalar. Summit och Daybreak! Ser jättefint ut. Ska försöka sticka annat än sjalar ett tag, sommaren är ju perfekt för vantar och sockor och sen har jag några ofärdiga koftor att ta tag i, men har ni sett Annis, just det, den är ett måste! Ska bara tänka till ordentligt på garn, för den kräver ett lite tjockare sjalgarn, ska vara stickor nr 5. Nu väntar jag bara på sommarvärmen! Lite bar med regn för de nya odlingarna men lite varmare och sol hade varit härligt. På bilden First Aid kit, riktigt bra!

2 kommentarer:

Efwa - Medea sa...

Njae, jag tror inte Annis kräver ett lite tjockare sjalgarn... den ska nog bara vara lite gles.
Vad fantastiskt fin din Summit är.

Sunna sa...

du är så himla duktig, och vilket underbart mönster du länkade till