2010-05-09

Stickhelg

 
Kul med lite sticktid, först kurs i dominostickning i Rörum på Sophiaskolan och en snabbtur till Mandelmanns trädgård i Rörum, där blommade persikor och aprikoser, så vackert!
Sen lite sticka hemma i soffan, den trista svarta linkoftan har fått klara sig själv ett par dagar, istället har jag stickat klart en Clapotishalsduk i lin, den fick en virkad kant.
 

Dominokursen gjorde att jag fick filta den ena av de senaste domintofflorna, det blir ju så jättepedagogiskt när man ser dem tillsammans eller hur?
Sen är det baby på jobbet, en liten mössa till lille John kunde jag inte låta bli att sticka. Oj, så kul med småstickat.
Det kommer snart en liten till! Kanske ska vänta in henne/honom, har nämligen lust på en liten tunika/väst som är inspirerad av Anuk, men om det blir en pojke får jag ändra mina planer, men det finns så mycket kul att sticka till de små.

Inga kommentarer: