2010-09-25

Äppel päppel

Kämpar på med låånga varv på Dot com-sjalen, nu är det snart dags att maska av sen blir det klipptid och därefter ytterligare kantstickning, jag börjar se slutet. Kul! Har fått några lagningsprojekt, urgamla vantar som jag stickade till mig själv för länge sen de används numera flitigt av mina döttrar men tummarna är utslitna, konstigt! Ska sticka nya tummar så håller kanske vantarna en vinter till. Stickar även nya vantar ur Magnificent mittens, det ska bli ordentliga kragar på dem men tror jag behöver mer garn. Missade stickkaféet i torsdags, stack till bokmässan i Göteborg över dagen. Roligt men hu så mycket folk! Hemslöjdens förlag hade boksläpp i sin monter, den nya boken om Yllebroderi, rekommenderas!Sen har jag fått ett nytt nöje, tisdagar är det online stickkafé på Facebook, väldigt trevligt, var med på det vetja, om ni ändå är hemma. Det är Visalisa som har kommit på idén, superbra! Hade min egen lilla äppelmarkand idag, plockade ner alla Aroma och ett Gravensteiner. Äppelkaka blir det imorgon tror jag och kanske lite äppelmos om jag lyckas reorganisera frysen lite, den är på gränsen till toppad.

1 kommentar:

Humlan sa...

Jag ska försöka komma ihåg det på tisdag, förra tisdagen glömde jag det. :(