2011-02-20

Värmande frågetecken och isigt sommarställe

När jag fick syn på Drops nya garn Andes och vinternumret av Vogue Knitting eller som den numera heter i Europa Designer Knitting, där var en mössa som väl egentligen är lite för mycket men den passar flickor med långt hår. Min stora flicka hade gnällt om sitt lockiga långa hår och att det inte passade till mössor, det bara står ut och ser knäppt ut! Mössor med öronlappar tänkte jag, det passar till långt stort hår och jag ville ju sticka en mössa till henne. Köpte två nystan Andes och satte igång, då säger hon, "jag vill inte ha en stickad, jag vill ha en pälsmössa", så jag la ned projektet för mer än en månad sen. Men så idag kom vi att prata om det och nu vill hon ha en stickad, jag har gjort om mössan från tidningen efter hennes önskemål. I morgon får vi se om den duger, först efter godkännande fäster jag trådarna och gör klart, hoppas det funkar, den har i alla fall rätt färg och kvalitet säger hon. ???
Håller på med en mössa och sockor till lilla Herta vars pappa är min arbetskamrat. Har bestämt mig för att sticka mössor till jobbebisarna. Två små pojkar ska födas i vår och sommar så jag planerar för dem också. Pendlarstickningen är fortsatt spedetröjan och det funkar bra, snart har jag stickat upp 100 g garn, fast jag behöver annat att sticka på hemma och jag har en hel del på-gång-saker att ta tag i. Under veckan har jag även tryckt på knappen och shoppat 4 nya stickböcker, återkommer med bokprat.

Idag blev det ett strandbesök, otroligt att samma ställe kan vara fyllt med människor som solar och vill dricka kalla drycker. Idag var det visserligen soligt men iskall vind och både snö och is.

Inga kommentarer: