2011-05-04

Koftmani

Fritt efter Setesdal är äntligen klar,. Efter att ha fått sy i ärmarna 3 gånger så har jag fått nog och bestämt att den duger så här. Nu hittar jag inte häktorna jag köpte i Krakow, men dom kommer väl fram. Fick på grund av det riktigt kalla vädret möjlighet att ha på mig koftan en dag i alla fall.Fritt efter Fana är verkligen på gång, har flera kvällar i rad helt besatt broderat och samtidigt ignorerat läggdags. Nu är det lite ärmmontering kvar och sen tvätt och tork. Den tredje koftan är en liten kort sak ur Knitting the old way som heter Danish Brocade Blouse men jag gör en kofta. Den växer så sakteliga just nu på grund av att den bara får uppmärksamhet på mina dagliga tågresor (sammanlagt 40 minuter per dag). Till den behöver jag en bit brokad, sammetsband och lite linne att fodra halskanten med samt knappar eller häktor. Undrar var jag ska shoppa dessa saker men har fått några tips. Framkanterna har jag faktiskt ingen aning om hur de ska se ut, men det löser sig säkert.  Det är coolt med kofta! De här tre koftorna har olika slags hemslöjdsankytning men är ändå moderna tycker jag. 

Inga kommentarer: