2011-05-08

Nu är det klippt igen

Min nya korta nattröjskofta är uppklippt och maskor till båda ärmarna är upplockade. Känns bra!
Letade tyg igår i min egen låda och i en stor tygaffär i närheten, kändes inte bra! Undrar när jag ska hitta nåt som blir snyggt, köpte lite grön sammet men behöver något mönstrat också typ 2-3 cm brett mönstrat band och ett band eller tyg att kanta med.
Hittade en nattröja på nätet med lite påsyttt, har inte riktigt tänkt göra likadant. Men tänker i alla fall inte lämna landet för att hitta det rätta tyget, får kanske kolla i Malmö så fort jag kan, dvs den 27/5 när jag ändå ska dit. Jag får koncentrera mig på att sticka klart ärmarna så länge.
Idag har det varit trädgårdsarbete igen, torra döda grenar på rosorna och frisk och frodig kirskål. J tog hand om maskrosorna, dom ska ju också skötas.

Inga kommentarer: