2011-06-02

Myspyssel och avslutat

Idag har jag myspysslat, först på på Hovdalas bokmarnad där jag gjorde ett bokomslag av en mjölkkartong som jag målade och pimpade med gammal tapet, utklippta bilder ur en bok m m, sammanfattning: jättekul men hade velat ha mer tid. Sen hastade jag vidare till bibliotekstältet på Siesta där man får göra pins, pappersblommor, tovade armband, pimpa kläder och man kan också få en pocketbok om man vill. Det var full rulle på pysslet och jag testade pins, pappersblommor och passade på att uppdatera bibliotekets facebook.

Hemma har jag senaste veckan avslutat två sjalar, Akimbo och Scalloped shawl och en halskrage är också klar. Idag klippte jag till lite sammet till broderiet på nattröjan fär sen när det blir klart för nu blir det full dag imorgon med jobb och sen Siesta. Sen gick det inte längre, så nu har jag lagt upp och stickat en liten bit på "Different Lines" jag kör äppelgrönt och naursvart isländskt Einband.

Inga kommentarer: