2011-08-04

Semester

Jaha, jag är ju inte nån modebloggsläasre så jag hade inte fattat att Avoca var irländskt trots att jag faktiskt har ett plagg därifrån i min garderob. Det är en fin röd linneklänning som jag köpte på rea förra sommaren. Nu har jag varit på konceptvaruhuset Avoca i Dublin och det var fint men... Där fanns t o m skavt porslin om man inte vill handla begagnat till sitt hem i Cabby Chic-stil. Fast det fanns ju annat också dom vet hur man förpackar, t ex smala snygga halsdukar upprullade på pappersrullar. Och underbart mjuka mössor, muddar och halsdukar som kan kombineras i det oändliga i kashmirull. Sen fanns en del fina kläder till lite väl höga priser men snygga i läckra ullkvaliteter. I Dublin hittade jag också några tweedaffärer och lite aranmönstrat men inte såå kul, kändes som det mest var för välbärgade turister. I garnaffären This is knit som var trevlig fanns bara två Donegal tweed och de var lite tjocka för min smaak, men det tillverkas tydligen inget tunnare garn på Irland.
Musik fanns det i alla fall gott om dock av varierande kvalitet, det gulligaste var de unga gatumusikanterna särskilt på de två säckpipsspelande pojkarna. Finns kommunala musik skolan på Irland? Hade bara med ett sticke och man hinner ju inte sticka så mycket när man är på storstadssemester. Men det är min Strawberrysjal i rött och grått och den bli riktigt fin, ska fundera över om jag ska behålla den eller ge bort. Försöker komma ihåg ngt som jag lovat nämligen att ge bort stickat till några personer på Facebook, får försöka hitta fram de löftena och fixa det faktiskt! Nu är det dags för nästa semestertripp och den går till Öland och blir bara ett par dagar. Ska bli skönt att äntligen få ta ett sommardopp. Det kommer att bli årets första.

Inga kommentarer: