2011-10-31

Mörka tider

Jaha, och nu är det mörkt när jag slutar jobbet klockan fem. Hur ska det då bli några vettiga stickfoton? Badrummet är vårt enda någorlunda ljusa rum, det blir att arrangera på toastolen eller ta suddiga murrbilder i annan miljö.
Jag fick i alla fall en väldigt vacker färd till Glimåkra i lördags, Vävdagarna! Solen sken, lite låg dimma på sina håll och vackra gula och bruna löv i massor, kall klar luft. Kanske årets vackraste dag!
Jag hittade lite roliga garner hos Vaev og flet, roliga små spolar med tunna garner och en mycket trevlig bok: Masker & mönstre - inspiration til strik. Charlotte Töndering som jag gick kurs för på Stickstämman är bl a med i boken. Inte så många mönster men roliga tekniker och fina bilder, like!
Har gått igång på vantar, klar med de lettiska och nu tvåpar estniska på g. Sen var jag ju bara tvungen att sätta igång med något av det garn jag köpte i Glimåkra, det blir en sjal/halsduk som ska bli bucklig när den är färdig på grund av att garnet är överspunnet så den ska dra sig, spännande.

Missade inte heller Vävstolsmuseet med fina utställningar både textilt men också en rolig en från Grimslövs folkhögskola och Glimåkras bästa fika, hembakat på riktigt. Träffade förresten redaktören för Vävmagasinet, en namne, och vi hade en mycket trevlig kaffestund. Jag blev t o m lite vävsugen av vårt samtal.

 

6 kommentarer:

Pysselfarmor sa...

Otroligt vackra vantar...weeeeeeee!!

Sunna sa...

men så mycket snyggt det hänt här, va duktig du är

ylva sa...

Tycker jag med! Snygga , välkomponerade färger

Skräddardotter sa...

Vilka vackra vantar!

Annika GW sa...

Så många vackra mönster! / Annika

astrid sa...

Hei - det problemet med dårlig lys for oss nordboere finnes det løsning på.

Se på denne:
http://www.digital-photography-school.com/how-to-make-a-inexpensive-light-tent