2011-12-22

Bortglömt jubileum

igen! Kollade bloggen förra året, den 6 november fyller den ju år. I år är det 6 år sen jag startade och i fjol missade jag årsdagen, lovade att skriva senare men nej, den posten blev nog inte skriven. I år missade jag det också och tror att jag nöjer mig med en årsberättelse i slutet av året.
Nu är det snart julafton och det har blivit en stickad julklapp som jag ska be att få återkomma till.
Min möbius är klar och idag har två nya julkulor blivit tvättade och klara så nu kan det bli jul. Ena dottern frågade t o m om vi skulle hänga upp dom i granen! Trevligt!
Det finns en till stickad klapp, kanske, vet inte hur jag ska göra med den. Ibland är det bättre att inte packa in.
Nu väntar vi på att vår dotter i Frankrike ska komma hem så att vi blir fulltaliga, det ska bli mysigt med båda döttrarna hemma.
Det är dags att dyka ner i projekthögen och hitta lite som ska göras klart. Fast jag köpte ju lite garn i Tallinn som jag är sugen på att sätta stickorna i! Ska verkligen försöka hejda mig lite grann. Idag fick jag nya Vouge knitting, har den på iPad (billigt! och snabbt!) och där finns en trevlig sak som jag skulle vilja sticka i lin, har ett UFO som skulle kunna bli grunden för den.

Jag plockar fram nåt ofärdig och försöker få upp entusiasmen! Men jag ska sticka den här vridna tröjan senare i vår.
Och till sist
God Jul och Gott Nytt År!
till alla mina läsare.

2 kommentarer:

Annika Odelstav sa...

Det var verkligen en fin möbius-sjal! Jag köpte också mönstret efter att ha läst om det på din blogg, men jag har inte börjat på den än. God jul!

Carin@Ullhärvan sa...

Så fin din möbius är! Ha en riktigt skön jul!