2012-02-02

Rapport från muddträsket



Trodde aldrig jag skulle hit ner igen, men plötsligt så kände jag att jag måste trä pärlor och virka och sticka muddar. Det har blivit virkade muddar med pärlor, virkade muddar utan pärlor och stickade muddar med pärlor. Nejdå, alla är inte klara utan snarare de flesta är sådär halvfärdiga. Här kommer lite bilder nerifrån träsket. De svarta med vita pärlor känns väldigt strikta och kan kanske få mer pynt innan de blir klara. Karamellmuddarna i cerise, orange och buteljgrönt gillar jag mycket, de bruna virkade muddarna i Schoppel-Wolle skimrar så fint. De bruna muddarna med guldpärlor kan bli ganska fina men snart är det slut med muddar för nu ska februariUFOt komma upp ur korgen och presenteras på UFObloggen, ser fram emot att få den klar! Förmodligen har jag haft behov av lite småprojekt efter spedetröjsföljetongen.

 

3 kommentarer:

ÄNGLASTINA sa...

Supersnygga muddar, den rosa/orange mest,det är vårens modefärg har jag hört.

ylva sa...

Tycker jag med men jag fick ögonen på de rutiga sååå snygga!

Amelie sa...

Fornylig skrev du at mange kigger paa din blog, men sjaelden er der nogen der skriver. Jeg kigger ogsaa tit hos dig, og beundrer din smukke ting. Nogengange er sproget vist nok en hindring til at skrive. Jeg kigger da vidre og proever ogsaa at skrive.
Hilsen fra
Amelie i Tyskland