2012-02-11

UFO-kampen fortsätter men...

Veera Välimäki gör att jag har svårt att fokusera. Nu har hon släppt mönstret till Color Affection, jag köpte det så fort jag fick se det och beställde tre härvor Malabrigo Lace från Garnkorgen. Garnet kom ursnabbt i min brevlåda och ja, ni förstår. UFOt blev snabbt glömt, fast jag ska få det klart i februari, jag lovar! Men idag var jag bara tvungen att testa Smockies, ett jättefint muddmönster. Strax är dom färdiga, ska bara sy smocken (med pärlor) och fästa. Kul, jag ska sticka fler par!
UFO-rapport: ärmarna klara kroppen opererad och förlängd nedifrån, ska bara kolla om det räcker såhär och om reliefmönstret i sidorna någorlunda passar innan jag syr igen operationssåret osynligt med mina bästa maskstygn. Sen dags för ärmisyning, trådfästning och tvätt, innan halskantsmontering med band, eventuellt ska jag sticka en liten kant runt halsen, vi får se.

Inga kommentarer: