2012-09-09

Klar med nåt

Den näverstickade sjalhalsduken i Schoppelwolle är klar och den blev riktigt skön, mjuk och ändå spänstig nästan så jag längtar efter lite kyla. Känns bra att ha avslutat ett av de pågående projekten. Denna helgen var det återigen dags för bokfestival, härligt! På smygpremiären i torsdags lyssnade jag till ett samtal om tanter och kulturtanter. Roligt och bra, vi tog det dessutom som en afterwork, toppenkväll! Själva bokfestivalstarten med PC Jersild missade jag eftersom det var lite hektiskt på jobbet, men jag mötte upp senare och fick  bl a höra Liv Strömqvist på lördagen, hon var verkligen härlig att lyssna på. Ser fram emot hennes nya kalender "Månadens moderat" som kommer ut till bokmässan. Idag har vi haft verkstad här hemma, snickeri ute (blev förbättrad klädupphängning), inne hade vi systuga och lite stickning samt en himla massa stryktvätt. En aktiv söndag med hela familjen såhär en dryg vecka innan N sticker till Sevilla ett halvår. Kul att göra saker tillsammans!


2 kommentarer:

Malin sa...

Så fin och mysig sjalen/halsduken blev! Stickad som vanlig näverstickning fast med strukturränder?

stickigt humör sa...

Lite tänk utanför boxen. Det gillar jag.
Måste själv testa med annat än slätstickning i rutorna.