2012-11-11

Jajamän, nu händer det saker

Äntligen lite avslutade arbeten, men aj, några nystartatde också. Undrar om det är ett konstant antal pågående arbeten som är målet med mitt handarbetande? Höstens intåg hjälper till att få mig att göra klart lite mössor och och halsdukar. Fårmössan har bara tagit ett par dagar, den var såå himla kul att sticka (ska bara tvätten den), fårvantarna var nästan klara säkert en månad men den här veckan har de fått tummar också. Helylle har satt igång med stickcaféer igen, trevligt, men det gör också det lättare att sätta igång nytt. I alla fall himla kul att träffa Eva och lite stickkompisar. Den gröna vanten är viktigt, den ska få ett hål att sticka ut fingrarna så att jag kan använda mobilen när det blir kallt. Dragspelsmössan har jag stickat efter eget huvud inspirerad av den "riktiga" dragspelsmössan, det konstiga var att i Wien hade Tant Thea en likadan som hon lyckades glömma någonstans, min låg hemma och väntade på att bli färdig. Den grå mysiga halsduken har legat länge med några få trådar att fästa, nu är det också klar. Känns bra med lite färdigt. De senaste veckorna har jag funderat mycket över att köpa en begagnad stickmaskin, mest för att jag skulle vilja ha fler spedetröjor och kunna sticka tunna bitar att kanske sy en kjol, en klänning eller andra tunna inneplagg i ull och kanske lite lingerjor. Men jag tänker mycket på alla grejor jag har, ska dom bli fler? Behöver jag mer stickat? När ska jag använda dessa saker som kan produceras då? 

1 kommentar:

heidi sa...

det var mycket färdigt på en gång:)

skönt med färdiga vinteraccessoarer, så att du slipper att frysa när det blir kallt ute:)